Joga i relaksacja na trawie

  • 3366

    BEZPŁATNA OTWARTA lekcja Jogi na świeżym powietrzu już 3 października w Warszawie. Dla zaangażowanych w wydarzenie przewidujemy drobne upominki! Koniecznie do nas dołącz!

    Kto może wziąć udział w lekcji jogi?

    W lekcji jogi i relaksacji może wziąć udział każdy kto ma ochotę. Nie trzeba się zapisywać. Nie trzeba się rejestrować. Wystarczy że 3 października włożysz wygodne ubranie weźmiesz ze sobą dobry humor i spotkasz się z nami na Warszawskich Bielanach o godzinie 11!

    Jednak dla tych, którzy się zaangażują nieco bardziej np. poprzez polubienie naszego profilu na instagramie, kliknięcie w wydarzeniu wezmę udział i udostępnienie wydarzenia na swoim wallu przewidujemy upominki! (link do wydarzenia tutaj)

    Jak się przygotować do bezpłatnej lekcji jogi na trawie?

    Przede wszystkim ubierz się wygodnie. Zastanów się co chciałbyś/chciałabyś wiedzieć na temat relaksacji i jogi (po samej lekcji będzie sesja pytań i odpowiedzi na temat jogi oraz relaksacji).

    Lekcja odbywa się na Warszawskich Bielanach w sąsiedztwie Parku Linowego Bielany (link do miejsca tutaj).

    Fundacja Wybieram Zdrowie nie zapewnia mat do jogi. Jeśli jesteście początkujący możecie zabrać ze sobą na lekcję również koc lub ręcznik.

    Sama lekcja odbędzie się 3 października. Starujemy już o 11!

    Kto poprowadzi sesję jogi i relaksacji?

    Prowadzącym zajęcia Jogi i Relaksacji będzie Olga Butkiewicz – nauczycielka jogi, oddechu i medytacji, wielbicielka eksploracji wnętrza oraz duchowości, orędowniczka balansu i zrównoważonego stylu życia.

    Jogę praktykuje od 9 lat a od ponad roku dzieli się nią z innymi. Olga jest posiadaczką certyfikatów Yoga Alliance w vinyasie, hatha jodze oraz jin jodze. Dodatkowo Olga jest certyfikowaną nauczycielką oddechu, który również jest jej wielką pasją.

    Dlaczego warto ćwiczyć jogę?

    Przyszło nam żyć w bardzo szybkim tempie, ilość bodźców które do nas docierają każdego dnia sprawa że czujemy się przebodźcowani i przytłoczeni. Trwamy w stałej kakofonii dźwięków, informacji, bodźców.. To bardzo trudne znaleźć w tym wszystkim równowagę. Czy joga może nam pomóc? Jakie są zalety uprawiania jogi? Co daje nam kontakt z tą pradawną dyscypliną sportu.

    Poczucie równowagi – chyba na pierwszy i jeden z ważniejszych punktów wysuwa się kwestia poczucia równowagi zarówno w ciele jak i w umyśle. Pozycje wskazane przez jogę oraz ich utrzymywanie przez jakiś określony okres czasu w połączeniu z równym oddechem sprawia że ciało rozluźnia się, nawet w najbardziej spiętych miejscach. Dzięki pozycjom jogi organizm osiąga stan harmonii fizjologicznej a same ćwiczenia można rzez mają charakter leczniczy! Dzięki regularnym ćwiczeniom jogi możemy osiągnąć stały spadek napięcia w całym ciele. Chyba żadna inna forma sportu nie da nam gwarancji takich rezultatów!

    Redukcja stresu – historycznie nasz organizm nie jest przystosowany do jakości życia, która obecnie dominuje, wysoki poziom stresu (jeszcze wyższy w ostatnich miesiącach z uwagi na pandemię), ilość bodźców, stały hałas oraz pozycja ciała totalnie nie przystosowana do naszych potrzeb wpływa na to że organizm zaczyna walczyć ze stresem. Taka walka może objawiać się na wiele sposobów, zmęczeniem, chorobami autoimmunologicznymi, bólami kręgosłupa czy mięśni. Joga może nie pomoże ze wszystkimi rodzajami odpowiedzi organizmu na stres ale na pewno dzięki lekcjom jogi nauczysz się regulować napięcie w ciele, rozluźniać mięśnie i odprężać. Aby osiągnąć zamierzony efekt lekcje muszą odbywać się regularnie i co najmniej przez kilka tygodni!

    Lepsza sylwetka, silniejsze mięśnie – jak każda inna dyscyplina sportu joga wymaga swego rodzaju wysiłku. Pozycje zdefiniowane przez szkoły jogi muszą być utrzymywane przez określony czas co wymusza na mięśniach spory wysiłek. Dzięki temu w efekcie regularnych ćwiczeń nasze mięśnie są mocne i zarysowane a cała sylwetka nabiera zupełnie innej budowy.

    Lepsze krążenie – jak wyżej. Każdy wysiłek fizyczny wpływa na lepsze krążenie w organizmie. Dzięki temu i nasz mózg staje się lepiej ukrwiony oraz dotleniony a efektem tego jest m.in. lepsze samopoczucie i redukcja stresu i przygnębienia.

    Spokój ducha i wyciszenie – to jeden z tych efektów ćwiczeń najbardziej pożądanych u osób zestresowanych i zabieganych, niestety na efekt trzeba poczekać za to warto, bowiem stan wyciszenia i spokoju utrzymuje się później nie tylko w trakcie sesji ćwiczeń jogi, ale również w pozostałym czasie. Dodatkowym atutem są również inne sprawy związane stricte z ciałem np. ograniczenie wypadania włosów, lepszy stan skóry i paznokci, sprawniejsza ruchomość stawów.

    Większa wydolność organizmu oraz młody wygląd ciała – do tych którzy nie są wrażliwi na argumenty związane ze stanem ducha i spokojem być może przemówią argumenty związane z ciałem. W czasie ćwiczeń jogi wytwarza się większa ilość antyoksydantów, która stymuluje organizm do samooczyszczania i samonaprawiania, dzięki temu dłużej zachowujemy młody wygląd. Ćwiczenia gwarantują również obniżenie się poziomu cholesterolu, glukozy oraz sodu w organizmie. Ćwiczenia jogi opóźniają również procesy starzenia się chrząstki, dzięki czemu jesteśmy odporniejsi na złamania, zwichnięcia oraz skręcenia. Ćwicząc zmniejszamy również ryzyko osteoporozy oraz artretyzmu.

    Dodatkowo ćwicząc angażujemy wszystkie partie mięśni, co gwarantuje nam ciało bardziej elastyczne, giętkie i gibkie.

    Patronaty wydarzenia

    Gdzie odbędzie się darmowa lekcja jogi?

    Na wydarzenie zapraszają:

    Jest nam niezwykle miło przedstawić Wam naszych patronów dla tego wydarzenia. Wśród nich znajdą się takie podmioty jak:

    Skomentuj